Training

Uiteraard ben ik (langzaamaan) – net al de andere Cruhnners –  in training voor de halve marathon. Ik heb 1 maal eerder de halve marathon gelopen, in 2014. Dat was 4 jaar na mijn darmoperaties en 1 jaar na de galoperatie. Ik was super trots dat ik die mijlpaal had bereikt na een periode van fysieke ellende. Mijn tijd toen: 1 uur 49 min 6 sec. Mijn hardloophorloge gaf aan dat ik 21,4 km had gerend ipv 21,1 km. Herleid je mijn tijd naar 21,1 km, dan was die ongeveer 1 uur 47 min 30 sec.

Er moeten dus ruim 2,5 minuten vanaf om onder de 1 uur 45 min uit te komen (= 4min 58s /km).

Sinds een aantal weken ben ik weer aan het trainen. Hieronder zal ik periodiek mijn vorderingen bijhouden. Dan kun je voor wat betreft je sponsorbijdrage (en de inzet van de verdubbelaar) de goede afweging maken!

maart1 a 2 keer per week trainen, langzaam opbouwen qua duur tot 42 minuten, gemiddeld tempo: tussen 5.15 en 5.08 per km

april: 2 keer week trainen, telkens maximaal 30 minuten, hartslag maximaal 166 (duur 2), afstand: rond de 6,2 km, gemiddeld tempo: 4.48 per km of 12,4 km/uur

mei-juni: 2 minder goede maanden, ziek geweest en minder kunnen trainen. Rondjes van 6 km gerend, ongeveer 5 min/km, maar met een te hoge hartslag 😦

juli-aug: op vakantie lekker getraind: 9,5km (46.20, 4.53/km), 10km (47.46, 4.46/km), 5,92km (29.47, 5.03/km,heuvelachtig), 6km (29.11, 4.50/km, heuvelachtig). Nu (6 aug) weer thuis, matige training: 8km (40.00, 5.00/km). Goede training: 15K in 1u11m57s (4.48/km)  😊

tussentijds doel: wedstrijd ‘Bunniks Mooiste’ (3 sept.), 12,2km. Doel: onder 1 uur lopen (4.55/km). Geslaagd: 58m10s

AAARGH: al een week niet meer gerend, sinds 3/4 week griep. Met nog krap een week tot 9 oktober is dit slechte timing. Verplicht rust dus! Hopelijk kan ik nog een keer gaan rennen voor zondag…

 

Advertenties